Jak dodać wewnętrzne i zewnętrzne linki, które uzyskują kliknięcia i konwersje?

Linki wewnętrzne i zewnętrzne odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu stron. Dowiedz się, dlaczego mają one znaczenie i jak możesz je wykorzystać, aby wzbogacić doświadczenia klientów.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne odgrywają istotną rolę w kierowaniu odwiedzających witrynę do odpowiedzi, których szukają na temat Twoich produktów i usług.

Każdy link powinien prowadzić odbiorców do kolejnego istotnego fragmentu treści, którego potrzebują, aby kontynuować gromadzenie informacji i/lub podróż klienta .

Łącza są siłą napędową sieci, łącząc każdy element treści z następnym. Wyszukiwarki używają zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych linków, aby częściowo określić, które strony są najbardziej wiarygodne w danym temacie.

W związku z tym zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne odgrywają ważną rolę w SEO.

Dlaczego linki wewnętrzne są ważne?

Linki wewnętrzne są używane przez Google i inne wyszukiwarki w celu lepszego zrozumienia struktury witryny.

Umożliwiają właścicielom witryn poinformowanie odwiedzających i wyszukiwarek, które strony są najważniejsze.

Na przykład sekcje najwyższego poziomu w nawigacji witryny (np. Produkty, Usługi, O nas, Zasoby) informują wyszukiwarki o tym, jaka treść zdaniem właściciela witryny jest najważniejsza.

Pająki wyszukiwarek indeksują różne linki w witrynie, aby określić jej strukturę, a strony znajdujące się bliżej szczytu hierarchii są oczywiście uważane za ważniejsze.

W końcu nie chciałbyś zakopywać najważniejszych treści kilka warstw głęboko w witrynie, gdzie trudno byłoby je znaleźć.

Zawsze pamiętaj, że ostatecznie tworzysz swoją witrynę i całą znajdującą się w niej zawartość, aby zapewnić łatwo dostępne odpowiedzi na pytania docelowych odbiorców.

 

Dlaczego linki zewnętrzne mają znaczenie?

Google i inne wyszukiwarki cenią linki. Jeśli łączysz się z zewnętrzną witryną, wyszukiwarki postrzegają to jako aprobatę treści, do których prowadzą łącze.

Linki zewnętrzne mogą służyć do cytowania źródła, weryfikacji informacji i oferowania czytelnikowi dodatkowego kontekstu.

Ponownie, modus operandi Google polega na dostarczaniu właściwych treści właściwym osobom we właściwym czasie. Nie obchodzi go, gdzie znajdują się odpowiedzi, więc czasami ma sens link do odpowiedniego fragmentu treści zewnętrznej. Nie można oczekiwać od ciebie wszystkich odpowiedzi.

Na przykład może być doskonały artykuł opublikowany na bardzo istotnej i szanowanej witrynie branżowej, który bezpośrednio lub pośrednio odnosi się do produktu lub usługi oferowanej przez Twoją organizację.

Jeśli informacje zawarte w tym artykule przyniosą korzyści Twoim odbiorcom, odpowiadając na dodatkowe pytania, które mogą mieć lub rzucając więcej światła na dany temat, z pewnością wypada Ci link do takiego artykułu.

 

Gdzie, kiedy i jak należy dodawać linki?

Gdy chcesz dodać linki do nowej lub istniejącej zawartości witryny, postaw się w sytuacji członka swojej publiczności. Zastanów się, jak będą chcieli się z nią zaangażować i gdzie może pomóc link.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zrób krok wstecz, aby zaplanować swoją typową podróż klienta. Pomoże to w ustaleniu, które elementy i/lub rodzaje treści, które kontrolujesz, powinny łączyć się z innymi elementami, od świadomości, przez rozważanie, po zamiary i konwersję.

Nie bój się umieszczać wyraźnych wezwań do działania (CTA). Są one przydatne dla tych klientów, którzy są gotowi przejść do następnego logicznego kroku na swojej drodze i/lub tych, którzy nie są gotowi i mogą potrzebować dodatkowych informacji.

Obecnie większość podróży klientów nie ma charakteru liniowego. Ważne jest, aby zapewnić opcje w zależności od tego, gdzie znajdują się Twoi klienci szukający odpowiedzi, produktów lub usług, i robisz to za pomocą linków.

Czy w nowym lub istniejącym fragmencie treści znajdują się aktualne słowa kluczowe i/lub koncepcje, które wymagają rozwinięcia lub zadawania pytań?

Czy masz dodatkowe treści, aby odpowiedzieć na te pytania (na przykład w postach na blogu lub w często zadawanych pytaniach) lub wiesz, gdzie leży odpowiedź? Czy możesz przeprowadzić jakieś badania, aby to znaleźć?

Łącząc się z treścią, która dostarcza odpowiednich odpowiedzi na te pytania za pomocą rzeczywistych słów kluczowych (tzw. anchor text), dostarczasz wyszukiwarkom ważny sygnał, który pomaga powiązać pytania i odpowiedzi ze sobą.

Twoje najbardziej widoczne linki i wezwania do działania mogą być naturalnie powiązane z przyciskiem lub obrazem, takim jak baner, i umieszczone strategicznie, aby lepiej przyciągnąć uwagę odwiedzających Twoją witrynę.

Narzędzia do analizy wizualnej UX, takie jak mapy popularności kliknięć, mogą i powinny być używane do monitorowania, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z Twoimi treściami i które linki klikają (lub nie).

Co więcej, narzędzia takie jak raport analizy ścieżki w Google Analytics 4 mogą być używane do określania ścieżek , jakie odwiedzający odwiedzają witrynę od strony do strony, oraz wszelkich podejmowanych działań na stronie.

Dane z takich narzędzi mogą pomóc w informowaniu i optymalizacji bieżącej strategii połączeń wewnętrznych i zewnętrznych.

Po ustaleniu, gdzie i kiedy dodać linki, należy wziąć pod uwagę kilka elementów.

Otwórz w nowym oknie/karcie

Przy łączeniu zewnętrznym możesz chcieć, aby łącze do zewnętrznej strony internetowej/treści było otwarte w nowym oknie lub na karcie.

W ten sposób, gdy czytelnik skończy przeglądać „powiązane” treści, może z łatwością zamknąć to drugie okno, wrócić do oryginalnego artykułu i kontynuować podróż.

Linki wewnętrzne zazwyczaj nie muszą otwierać się w nowym oknie, ponieważ nie kierujesz czytelnika poza swoją posiadłość.

Mogą jednak zaistnieć przypadki, w których ma to sens; na przykład podczas łączenia się z powiązaną dokumentacją Pomocy w witrynie internetowej oprogramowania.

Zbyt często klikam łącze i przechodzę do zewnętrznej witryny w tej samej przeglądarce/oknie, a następnie klikam inny link, który prowadzi do drugiej zewnętrznej witryny.

Nagle straciłem orientację, od czego zacząłem.

Tak, mogę nacisnąć przycisk Wstecz przeglądarki lub przejrzeć historię przeglądania. Ale nie wysilam się, aby znaleźć oryginalny artykuł, jeśli autor uważa, że ​​nie było to dla mnie wystarczająco ważne, abym został.

Śledź lub nie obserwuj

Jako właściciel witryny masz możliwość oznaczenia swoich linków jako Follow lub Nofollow poprzez oznaczenie linku atrybutem <rel=”no follow”>. Wszystkie inne linki są domyślnie śledzone.

Korzystanie z Nofollow mówi wyszukiwarkom, które go obsługują, aby nie przypisywały żadnej wartości do linku w odniesieniu do strony, na której został umieszczony. To dosłownie oznacza, że ​​nie chcesz, aby Google podążało za tym linkiem i indeksowało odpowiednią stronę.

Warto zauważyć, że Google wyraźnie wskazało, że traktuje ten atrybut jako poradę, a nie jako dyrektywę.

Praktycznie wszystkie Twoje linki wewnętrzne będą linkami Follow, ale mogą zaistnieć okoliczności, w których zdecydujesz się umieścić linki zewnętrzne Nofollow w swojej witrynie.

Istnieją również atrybuty linków do płatnych, sponsorowanych lub generowanych przez użytkowników treści, w przypadku których nie można z całą pewnością za nie ręczyć ani mieć nad nimi kontroli.

 

Dodaj linki, ale nie przesadzaj

Korzystanie z linków wewnętrznych i zewnętrznych stanowi wartość dodaną dla odbiorców i wyszukiwarek, podobnie jak w przypadku wszystkich rzeczy związanych z SEO, ważne jest również, aby nie przesadzać.

W rzeczywistości Google niedawno wskazał, że posiadanie zbyt wielu linków na dowolnej stronie może mieć negatywny wpływ, ponieważ osłabia wartość tych linków.

Google używa linków, aby zrozumieć strukturę witryny, a jeśli jest ich zbyt wiele, może stać się bałaganem.

Jeśli jednak wykonałeś właściwą pracę polegającą na przeglądaniu treści i dołączaniu linków do innych odpowiednich treści uzupełniających, powinna ujawnić się logiczna struktura.

Jeśli przejrzysz swoje treści i wydaje Ci się, że jest zbyt wiele linków lub linków, które tak naprawdę nie dodają wartości Twoim odbiorcom, dokonaj ponownej oceny i edytuj, mając to na uwadze.

 

Podsumowanie

Strategiczne dodawanie i zarządzanie linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi pozostaje ważnym działaniem w skutecznym pozycjonowaniu.

Linki pomagają prowadzić Google, inne wyszukiwarki i ostatecznie wszystkich odwiedzających witrynę przez logiczną strukturę witryny, podkreślając te fragmenty treści, które są uważane za najważniejsze.

Dobra strategia łączenia będzie z grubsza podążać za ścieżką klienta, odpowiadając na pytania wyszukiwarek lub rozwijając tematy zawierające treści zwiększające świadomość, aż po konwersję za pomocą linków i wyraźnych wezwań do działania.

Zawsze miej na uwadze wygodę użytkownika podczas tworzenia linków, a w naturalny sposób zoptymalizujesz także wyszukiwanie.